Розрахунки кількості автомобільного парку на розрахунковий строк виконані в відповідності з очікуваним рівнем автомобілізації 300 одиниць на 1000 мешканців (250 одиниць приватних легкових), чисельністю населення м. Харкова 1410 тис. мешканців, в т.ч. по районах:
Район |
Чисельність населення, тис. осіб |
Дзержинський |
214,0 |
Жовтневий |
93,0 |
Київський |
208,0 |
Комінтернівський |
115,0 |
Ленінський |
100,0 |
Московський |
265,0 |
Орджонікідзевський |
200,0 |
Червонозаводський |
90,0 |
Фрунзенський |
125,0 |
Загальна кількість автотранспортних засобів по місту Харкову на розрахунковий строк становитиме – 423,0 тис. автомобілів, (в тому числі індивідуальних – 352,5 тис.).
Нижче в таблиці наведений розрахунок кількості місць зберігання легкових автомобілів мешканців нового багатоповерхового будівництва по районам міста
Найменування площадок |
Населення, тис. осіб |
Кількість машино-місць |
Територія, га |
Дзержинський район |
|||
|
1,7 |
425 |
0,85 |
|
4,2 |
1050 |
2,10 |
|
1,63 |
408 |
0,82 |
|
2,08 |
520 |
1,04 |
|
4,0 |
1000 |
2,00 |
Незавершене будівництво |
10,25 |
2563 |
5,13 |
Разом |
23,86 |
5965 |
11,93 |
Жовтневий район |
|||
Незавершене будівництво |
2,03 |
508 |
1,02 |
Разом |
2,03 |
508 |
1,02 |
Київський район |
|||
|
2,67 |
668 |
1,34 |
|
7,67 |
1918 |
3,84 |
|
4,0 |
1000 |
2,00 |
|
10,33 |
2583 |
5,17 |
|
1,87 |
468 |
0,94 |
|
0,93 |
233 |
0,47 |
|
10,33 |
2583 |
5,17 |
Вибіркова забудова |
2,4 |
600 |
1,20 |
Незавершене будівництво |
2,4 |
600 |
1,20 |
Разом |
42,6 |
10650 |
21,30 |
Комінтернівський район |
|||
|
8,33 |
2083 |
4,17 |
Незавершене будівництво |
0,92 |
230 |
0,46 |
Разом |
9,25 |
2313 |
4,63 |
Ленінський район |
|||
|
1,87 |
468 |
0,94 |
|
6,0 |
1500 |
3,00 |
|
11,0 |
2750 |
5,50 |
Незавершене будівництво |
4,36 |
1090 |
2,18 |
Разом |
23,23 |
5808 |
11,62 |
Московський район |
|||
|
9,33 |
2333 |
4,67 |
|
6,0 |
1500 |
3,00 |
|
22,2 |
5550 |
11,10 |
|
9,33 |
2333 |
4,67 |
Незавершене будівництво |
0,55 |
138 |
0,28 |
Разом |
47,41 |
11853 |
23,71 |
Орджонікідзевський район |
|||
|
28,0 |
7000 |
14,00 |
|
19,67 |
4918 |
9,84 |
|
24,0 |
6000 |
12,00 |
Незавершене будівництво |
5,25 |
1313 |
2,63 |
Разом |
76,92 |
19230 |
38,46 |
Фрунзенський район |
|||
|
6,0 |
1500 |
3,00 |
|
6,67 |
1668 |
3,34 |
Незавершене будівництво |
0,22 |
55 |
0,11 |
Разом |
12,89 |
3223 |
6,45 |
Червонозаводський район |
|||
|
2,87 |
718 |
1,44 |
|
8,67 |
2168 |
4,34 |
Вибіркова забудова |
2,4 |
600 |
1,20 |
Незавершене будівництво |
2,24 |
560 |
1,12 |
Разом |
16,18 |
4045 |
8,09 |
РАЗОМ по місту у тому числі: |
257,37 |
64343 |
128,69 |
- нове будівництво |
221,35 |
55338 |
110,68 |
- вибіркове будівництво |
4,8 |
1200 |
2,40 |
- незавершене будівництво |
28,22 |
7055 |
14,11 |
Місця тривалого зберігання індивідуальних легкових автомобілів власників нового багатоквартирного будівництва будуть відбуватися наступним чином:
- нове будівництво – у багатоповерхових наземно-підземних гаражах та під прибудинковою ділянкою;
- вибіркове будівництво – цокольний поверх житлових будинків, відкриті автостоянки;
- незавершене будівництво – на відкритих автостоянках.
Власники автомобілів, що мешкають у садибній забудові зберігатимуть індивідуальні автомобілі на власній ділянці.
Крім того для у нових житлових районах багатоквартирного будівництва передбачено розміщення гостьових автостоянок.
У майбутньому при формування транспортних вузлів на основних виходах з міста необхідно передбачити мережу перехоплюючи автостоянок для тимчасового зберігання легкових автомобілів.
З загальної кількості приватного легкового автотранспорту 423,0 тис. автомобілів, на території садибної забудови буде розміщуватись 63,0 тис. машино-місць, на територіях тривалого зберігання (гаражі, стоянки, багатоповерхові гаражі) – 360,0 машино-місць. Враховуючи існуючу забезпеченість місцями зберігання – 95,3 тис. машино-місць та кількість машино-місць власників нової багатоквартирної забудови (64,3 тис. машино-місць), загальна потреба в додаткових місцях зберігання становитиме 260,0 тис. машино-місць.
Взагалі для визначення більш точних потреб у машино-місцях та визначення місць під автостоянки, багатоповерхові гаражі, необхідно розробити спеціалізований проект.
Проектом внесення змін намічено подальше вдосконалення системи обслуговування і зберігання автотранспорту. Визначені обсяги необхідні для зберігання приватного автотранспорту, розрахована потреба в кількості АЗС та СТО.
Кількість колонок на АЗС визначено за умовами обслуговування всього парку автотранспорту з урахуванням коефіцієнту транзиту. Розрахункова кількість автотранспорту – 540 тис. од. Норматив прийнято: одна колонка на 700 автомобілів.
На кінець розрахункового строку необхідно передбачити розміщення 720 колонок. Виходячи з значення середньої потужності об’єкта АЗС (3 колонки) – загальна кількість АЗС в м. Харкові буде складати – 240 АЗС.
Враховуючи ці показники, на проектний період додатково слід передбачити будівництво 20 об’єктів АЗС.
Для створення кращих умов щодо надання сервісних послуг доцільно було б провести обстеження вже діючих АЗС з вирішенням питань дотримання нормативних показників щодо безпечного, рівномірного і раціонального розташування цих об’єктів для створення кращих умов надання сервісних послуг на сучасному рівні.
Обслуговування автотранспорту передбачається на станціях технічного огляду. Необхідна кількість постів СТО на кінець розрахункового періоду – 1400 постів.
На даний час розвиток станцій СТО іде по шляху створення станцій з малою кількістю постів. На розрахунковий строк слід передбачити будівництво потужних комплексів ремонту, бажано профільного напрямку на основних в’їздах в місто.