Положення про Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Департамент містобудування, архітектури та генерального плану Харківської міської ради (далі Департамент) є самостійним виконавчим органом Харківської міської ради, який утворюється міською радою.
1.2. Департамент підзвітний і підконтрольний міській раді, підпорядкований виконавчому комітету міської ради, міському голові, заступнику міського голови з питань містобудування, архітектури та земельних відносин.
1.3. Департамент є правонаступником Департаменту містобудування, архітектури та земельних відносин Харківської міської ради.
1.4. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, постановами Верховної Ради України, декретами, постановами і розпорядженнями Кабінету Міністрів України, рішеннями міської ради та виконавчого комітету, розпорядженнями міського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.
2. ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС ТА МАЙНО ДЕПАРТАМЕНТУ
2.1. Департамент є юридичною особою, веде самостійний баланс, має право відкривати реєстраційні рахунки в органах Державної казначейської служби України та відповідно до чинного законодавства України рахунки в установах банків, в межах своїх повноважень, укладати від свого імені угоди з юридичними та фізичними особами, набувати майнових і особистих немайнових прав, нести обов'язки, бути позивачем та відповідачем у суді.
2.2. Департамент має печатку із зображенням Державного Герба України і власним найменуванням, штамп, відповідні бланки та інші атрибути юридичної особи.
2.3. Департамент утримується за рахунок коштів бюджету міста. Граничну чисельність працівників Департаменту визначає міський голова. Кошторис та штатний розпис Департаменту затверджується у встановленому порядку.
2.4. Майно Департаменту належить йому на праві оперативного управління. Департамент володіє та користується майном, що є в його управлінні. Розпорядження майном здійснюється відповідно до положень чинного законодавства України.
2.5. Юридична адреса Департаменту: м. Харків, вул. Квітки - Основ'яненка, 7.
3. МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДЕПАРТАМЕНТУ
3.1. Метою діяльності Департаменту є забезпечення реалізації державної політики у сфері містобудування та архітектури на місцевому рівні, здійснення регулювання діяльності суб'єктів містобудування щодо планування та комплексного розвитку територій на місцевому рівні, забудови міста, забезпечення прав населення, спрямованих на підвищення якості житлового середовища, соціально-побутового й комунального обслуговування; забезпечення державних органів, органів місцевого самоврядування, громадян і юридичних осіб України та іноземних держав необхідною інформацією для вирішення питань прогнозування розвитку, планування та забудови міста Харкова, розміщення, проектування, будівництва та реконструкції об'єктів громадського, виробничого, житлового чи іншого призначення, охорони пам'яток архітектури і містобудування, створення, розвитку, реконструкції соціальної, інженерної та транспортної інфраструктури, регулювання земельних відносин в місті Харкові, визначення зон економічної оцінки територій, обґрунтування розмірів оподаткування та вартості земельних ділянок, будинків і споруд з урахуванням місцевих умов, обліку власників та користувачів будинків та споруд, контролю за раціональним використанням територіальних ресурсів, аналізу реалізації затвердженої містобудівної документації та деяких інших.
3.2. Департамент при виконанні покладених на нього функцій взаємодіє з органами виконавчої влади, депутатами, постійними комісіями, тимчасовими контрольними комісіями та іншими органами, утвореними міською радою, департаментами, адміністраціями районів та іншими виконавчими органами Харківської міської ради, підприємствами, установами, організаціями, об'єднаннями громадян.
4. ФУНКЦІЇ ДЕПАРТАМЕНТУ ВІДПОВІДНО ДО ЗАВДАНЬ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ
4.1. На Департамент відповідно до його завдань покладаються наступні повноваження:
4.1.1. підготовка та винесення на затвердження міської ради відповідних місцевих містобудівних програм, нормативно-правових актів та нормативних документів, що визначають правову та нормативну основи створення та ведення містобудівного кадастру, генерального плану й іншої містобудівної документації для міста, узгодження проектів окремих об'єктів містобудування, благоустрою, озеленення, інженерної підготовки територій і дизайну міського середовища;
4.1.2. моніторинг стану розроблення містобудівної документації;
4.1.3. ведення містобудівного кадастру та містобудівний моніторинг, створення та ведення архіву містобудівної документації;
4.1.4. підготовка проектів рішень Харківської міської ради та її виконавчого комітету щодо надання земельних ділянок у власність або користування для розміщення, здійснення будівництва об'єктів містобудування, збереження об'єктів самочинного будівництва (в тому числі з наданням земельних ділянок), підготовка розпоряджень міського голови з питань, віднесених до компетенції Департаменту;
4.1.5. підготовка проектів розпорядчих актів щодо розміщення та експлуатації тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, присвоєння, зміни та впорядкування поштових адрес об'єктам нерухомості, розташованим на території міста;
4.1.6. підготовка висновків щодо надання або вилучення земельних ділянок у встановленому законом порядку, що проводяться органами виконавчої влади або міською радою;
4.1.7. надання забудовникам містобудівних умов і обмежень забудови земельної ділянки та будівельних паспортів забудови земельної ділянки у відповідності до діючого законодавства;
4.1.8. організація та проведення розгляду архітектурною містобудівною радою важливих об'єктів містобудування, а також монументального та дизайнерського оформлення міста;
4.1.9. розгляд та надання висновків щодо землевпорядної документації;
4.1.10. забезпечення належної роботи з матеріалами, що мають гриф «Для службового користування»;
4.1.11. виконання інших повноважень, покладених на Департамент відповідно до чинного законодавства України.
4.2. Департамент має право:
4.2.1. Залучати (за погодженням з їх керівниками) спеціалістів інших виконавчих органів міської ради, підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян для розгляду питань, що належать до його компетенції;
4.2.2. Отримувати в установленому порядку від підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності, а також фізичних осіб (власників об'єктів нерухомого майна) матеріали та відомості, які необхідні для виконання покладених на нього завдань;
4.2.3. Скликати в установленому порядку наради з питань, що належать до його компетенції;
4.2.4. Брати участь у пленарних засіданнях сесій міської ради, засіданнях постійних комісій міської ради та її виконкому, нарадах, комісіях, робочих групах, утворених міською радою, її виконавчими органами, міським головою.
5. СТРУКТУРА ДЕПАРТАМЕНТУ
5.1. До складу Департаменту входять:
5.1.1. апарат Департаменту;
5.1.2. Управління містобудування та архітектури;
5.1.3. Служба містобудівного кадастру міста Харкова.
5.2. Управління містобудування та архітектури, Служба містобудівного кадастру міста Харкова функціонують у складі Департаменту на правах юридичних осіб.
5.3. Структура апарату Департаменту, Управління містобудування та архітектури, Служби містобудівного кадастру міста Харкова затверджується розпорядженням міського голови за погодженням із заступником міського голови з питань містобудування, архітектури та земельних відносин.
5.4. Діяльність управління та Служби регламентується Положеннями, що затверджуються міською радою.
5.5. Апарат Департаменту складається з відділів та секторів, положення про які затверджуються директором Департаменту.
5.6. Працівники Департаменту діють в межах повноважень, визначених посадовими інструкціями, які затверджуються директором Департаменту.
6. КЕРІВНИЦТВО ДЕПАРТАМЕНТОМ
6.1. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади розпорядженням міського голови за погодженням з заступником міського голови з питань містобудування, архітектури та земельних відносин.
6.2. Директор Департаменту:
6.2.1. здійснює керівництво діяльністю Департаменту, несе персональну відповідальність за виконання покладених на Департамент завдань, реалізацію його прав та виконання зобов'язань;
6.2.2. забезпечує виконання працівниками Департаменту вимог чинного законодавства України;
6.2.3. видає в межах своєї компетенції накази, контролює їх виконання;
6.2.4. подає на затвердження у встановленому порядку штатний розпис та кошторис витрат на утримання Департаменту;
6.2.5. є розпорядником бюджетних та інших коштів, що у встановленому порядку передані Департаменту;
6.2.6. представляє без доручення Департамент у взаємовідносинах з фізичними і юридичними особами;
6.2.7. затверджує положення про структурні підрозділи, що входять до складу Департаменту, а також посадові інструкції працівників Департаменту;
6.2.8. укладає в межах своєї компетенції договори, контракти, угоди для забезпечення діяльності Департаменту, видає довіреності;
6.2.9. відкриває і закриває рахунки в установах банків, має право першого підпису на банківських документах;
6.2.10. веде особистий прийом громадян;
6.2.11. здійснює інші повноваження, покладені на нього відповідно до чинного законодавства України;
6.3. Начальник управління містобудування та архітектури за посадою є заступником директора Департаменту.
7. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ
7.1. Припинення діяльності Департаменту здійснюється за рішенням Харківської міської ради відповідно до вимог чинного законодавства України.
7.2. Зміни та доповнення до положення про Департамент вносяться в порядку, встановленому для його затвердження